Porovnání dodavatelů energií podle vstřícnosti k zákazníkům

Kvalitní dodavatel elektřiny nebo zemního plynu se pozná nejen podle lákavých cen, důležitá je také úroveň zákaznického servisu. Než si vyberete svého dodavatele, vyplatí se zjistit si více, než jen cenu služeb. Můžete narazit na dodavatele bez kamenné pobočky nebo bez možnosti e-mailové komunikace.

Pomoci vám k odběru levných energií - to je hlavním cílem našeho webu. Kalkulačka elektřinykalkulačka plynu vám přehledně srovnají všechny dostupné nabídky, abyste pohodlně a bezpečně nalezli nejlacinější tarif pro svoji domácnost. Zároveň ale věříme, že peníze nejsou jediným měřítkem vaší spokojenosti. Proto jsme zavedli komplexní hodnocení dodavatelů energií, ve kterém hrají roli také obchodní podmínky a další kritéria.

Ucelené hodnocení, stejně jako další důležité informace najdete v katalogu dodavatelů ZDE. Každému prodejci energie jsme přidělili maximálně 5 hvězdiček. Důležitou roli hrálo kromě srovnání zákaznického servisu také srovnání obchodních podmínek nebo srovnání počtu zákazníků, jak vysvětlujeme ve shrnujícím článku ZDE.

 

Vždyť komunikace mezi obchodníkem a zákazníkem není ukončena uzavřením smlouvy, obzvláště pokud jde o dodávku elektřinyzemního plynu. Soulad mezi cenovou nabídkou a vaší poptávkou je nutným základem, co když ale budete chtít například reklamovat fakturu? Má dodavatel vůbec kamennou pobočku ve vašem kraji a provozuje bezplatnou zákaznickou linku? Lze záležitost vyřídit jednoduše prostřednictvím internetu? Na vstřícné komunikaci záleží nejenom v osobním životě, a proto je důležitou součástí našeho komplexního hodnocení dodavatelů také zákaznický servis. Projděme postupně cesty a kanály, kterými můžete sdělit svoji připomínku nebo dotaz energetické firmě!

Řada dodavatelů nemá kamennou pobočku

Kupodivu málokterý dodavatel provozuje více než jednu kamennou pobočku. Pokud preferujete osobní kontakt a nechcete jezdit za hranice svého kraje, množina alternativ se výrazně smrskává. I anketa mezi známými osobnostmi ostatně potvrdila, že vzdálenost od nejbližšího zákaznického centra hraje při výběru dodavatele roli.

Bezplatné jsou telefonní linky, které začínají trojčíslím 800.

Všichni prodejci elektřinyplynu umožnují svým zákazníkům telefonický kontakt, ovšem pouze někteří uvádějí, kdy přesně jsou „na drátě“. Navíc málokterá linka je pro vás bezplatná, což poznáte podle toho, že začíná trojčíslím 800.

Chybějící e-maily mohou být nepříjemné

Korektnější je, když dodavatel zveřejní svoji e-mailovou adresu, protože webový formulář nám neřekne, zda byla zpráva skutečně doručena adresátovi.

Standardem jsou vlastní webové stránky, avšak málokdy je zužitkován celý jejich potenciál. Nadále dokonce existují případy, kdy dodavatel nezveřejňuje svou e-mailovou adresu. Zákazník může zadat dotaz leda do formuláře, takže po jeho odeslání neví jistě, zda zpráva skutečně dorazila do adresátovy schránky. Pouze vzácně na webových stránkách dodavatelů nalezneme zákaznický portál, který bývá oboustranně výhodný. Pro klienta je komfortní, když může prostřednictvím svého účtu požádat například o úpravu měsíčních záloh. Pro dodavatele není tolik nákladná obsluha zákaznického centra nebo telefonické linky.

Jednoduchým a efektivním způsobem, jak navázat komunikaci mezi provozovatelem a návštěvníkem webu, je chat. Okýnko s nabídkou okamžité konzultace je sofistikované, avšak bohužel stále ještě vzácné. Nedoceněnou aplikací je dále Skype. Zákazníci jsou nuceni vytáčet nákladné telefonní linky v době, kdy k hovoru postačuje internetové připojení. Dodavatelé většinou nemají ani trpělivost aktualizovat svoji stránku na Facebook.com. Přitom sdílení třeba jenom tiskových zpráv na sociální síti stojí tak málo energie, že je rentabilní, i když utuží přátelské vztahy s malou skupinou zákazníků.

Velké porovnání zákaznického servisu

Perfektní zákaznický servis má podle našeho žebříčku 12 prodejců elektřiny a plynu, ale definitivní hodnocení je na vás. Všechny kontakty na dodavatele najdete pod článkem.

Naše komplexní hodnocení dodavatelů je odstupňováno tak, abychom vyzdvihli prodejce, kteří jsou vstřícnější a korektnější ke svým zákazníkům. Jak srovnáme zákaznický servis, jenž patří mezi nejdůležitější kritéria? Ohodnotíme dodavatele podle toho, jak širokou škálu komunikačních kanálů používají. Čím více je cest, kterými můžete sdělit svoji stížnost nebo otázku, tím lépe. Plný počet bodů si zaslouží leda prodejce energie, který splňuje následující požadavky:

  • provozuje alespoň jednu kamennou pobočku a uvádí její otevírací dobu (ano = 1 bod)
  • provozuje telefonní linku a uvádí, ve které hodiny je na příjmu (ano = 1 bod)
  • má vlastní webové stránky (ano = 1 bod)
  • na webových stránkách veřejnosti prozrazuje svoji e-mailovou adresu (ano = 1 bod)
  • webovky nabízejí konzultaci formou chatu (ano = 1 bod)
  • mezi kontaktními údaji nechybí uživatelské jméno v aplikaci Skype (ano = 1 bod)
  • průběžně aktualizuje svoji stránku na síti Facebook.com (ano = 1 bod)

Pro potřeby našeho portálu kategorizujeme dodavatele následovně:

  • celkem 0 bodů = nevýhodný zákaznický servis (0 %)
  • celkem 1 bod = podprůměrný zákaznický servis (20 %)
  • celkem 2 body = průměrný zákaznický servis (40 %)
  • celkem 3 body = dobrý zákaznický servis (60 %)
  • celkem 4 body = výborný zákaznický servis (80 %)
  • celkem 5 a více b. = perfektní zákaznický servis (100 %)

Jak je zřejmé, nebyli jsme zrovna přísní, a tak přívlastek „perfektní“ obdrželo hned 12 prodejců elektřiny a plynu: 3E - Europe Easy Energy, Blue-Gas, Bohemia Energy entity, Comfort Energy, EP Energy Trading, Fonergy, Global Energy, Nano Energies Trade, Pražská energetika, Pražská plynárenská, RWE a X Energie. S nulovým počtem bodů neskončil nikdo. Konečné hodnocení je však samozřejmě na vás, na čtenářce nebo čtenáři, proto přejděme ke konkrétním údajům!

SROVNÁNÍ dodavatelů elektřiny a plynu PODLE ZÁKAZNICKÉHO SERVISU (1. polovina tabulky, pokračování níže)
DodavatelWebKamenné pobočky Zákaznická linka
Europe Easy Energy (3E) webPraha: Vladimírova 567/11 (po-pá v 8-16 h, ve st. do 18 h) Liberec: Doubská 302/71 (po, stř, pá v 8-16 h, ve st. do 17 h) Hradec Králové: Kollárova 1114 (po-pá v 8-16 h) České Budějovice: Dr. Stejskala 111 (po-pá v 8-16 h)800 080 800 (po-pá v 8-18 h)
Amper Marketweb-800 701 313 (po-čt v 9-17 h, pá v 9-16h)
Armex Energyweb-841 111 113 (dobu neuvádí)
Blue-GaswebPraha: Lublaňská 48 (po-pá v 13-16 h)844 445 566 (dobu neuvádí)
Bohemia Energy entitywebPraha: Na Poříčí 24-26 (po-čt v 8-17 h; pá v 8-13:30 h)840 101 010 (po-pá v 7–20 h; so-ne v 9-17:30 h)
Central Energyweb-800 900 722 (dobu neuvádí)
CentropolwebÚstí nad Labem: Vaníčkova 1594/1 (po, st, čt v 9-17 h; út, pá v 8-16 h)840 222 222 (po-pá v 7-20 h)
Comfort EnergywebPraha: Na Poříčí 24-26 (po-čt v 8-17 h; pá v 8-13:30 h)840 841 842 (po-pá v 8-20 h)
CorastawebPraha: Tiskařská 257/10 (9-16 h)222 260 620 (9-16 h)
České energetické centrumwebPraha: Hybernská 24 (po-čt v 8-17 h, pá v 8-13:30 h)840 888 889 (po-pá v 7-20 h)
ČEZ Prodejwebpobočky v desítkách měst po celé ČR840 840 840 (dobu neuvádí)
ČM Energetikaweb-260 261 262 (po-pá v 8:30-17:30 h)
E.ON Energieweb-840 111 333 (po-pá v 7-20 h)
Elimonweb-474 720 240 (po-pá v 8-16:30 h)
Enekaweb-725 048 494 (dobu neuvádí)
Energie2web-844 000 010 (v 8-16 h)
Energy Beesweb-384 971 234 (dobu neuvádí)
Engasweb-800 400 485 (dobu neuvádí)
ENRA ServiceswebJeseník: Zeyerova 918/1 (po v 8-18 h, út-pá v 8-15 h) Ostrava: U Kovárny 449/2 (po v 8-18 h, út-pá v 8-15 h)848 125 126 (po-ne v 7-21 h)
EP Energy TradingwebPlzeň: Švihovská 8 (po-pá v 9–12 a 14–16 h)255 707 099 (po-pá v 8-17 h)
FonergywebUherské Hradiště: Otakarova 1253 (po-pá v 8-17 h)840 100 202 (po-pá v 8-17 h)
Gas Internationalweb-840 777 666 (po-pá v 9-17h)
Global EnergywebČeské Budějovice: Lannova 47 (po-pá v 9-12:30 a 13-17 h)841 111 841 (po-pá v 8:30-17:00)
Halimedes (Plynule.cz) web-841 222 841 (jak na pevnou linku) 222 511 966 (po-pá v 9-16 h)
LAMA energyweb-840 111 310 (po-pá v 8-17 h)
Lumen EnergywebPraha: Na Radosti 184 (po-pá v 9-16:30 h)840 111 283 (dobu neuvádí)
Nano Energies Tradeweb-226 257 257 (po-pá 8– 17 h)
Optimum Energyweb-844 119 999 (dobu neuvádí)
Quantumweb-800 146 975 (dobu neuvádí)
Pražská energetikawebPraha: Jungmannova 36/31 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h) Praha: Vladimírova 64/18 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h)840 550 055 (po–pá v 7–19 h)
Pražská plynárenskáwebPraha: Jungmannova 36/31 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h) Praha: U Plynárny 500 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-12 h) Kladno: Osvobozených politických vězňů 379 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-16 h) Ústí nad Labem: Mírové náměstí 208/35 (po, st v 9-12 a 13-17h; út, čt v 13-17 h) Hradec Králové: Gočárova třída 133/71 (po, st v 9-12 a 12:30-17 h; út, čt v 9-14:30 h)840 555 333 (po–pá v 7–19 h)
Primagasweb-800 736 736 (dobu neuvádí)
Right Power Energy (Bicorn)web-844 445 566 (dobu neuvádí)
RWE Energiewebpobočky v desítkách měst po celé ČR840 113 355 (non-stop, nejlépe po-pá v 11:30-16:30 h)
SPP CZweb-810 888 600 (po-pá v 9-16 h)
ST Energyweb-277 778 020 (neuvádí dobu)
SVT Groupweb-591 160 600 (neuvádí dobu)
Vemex EnergiewebPraha: Újezd 600/1 (po-čt v 9-18 h; pá v 9-14h)800 400 420 (neuvádí dobu)
X EnergiewebPraha: Hybernská 24 (po, st v 8-17 h; út, čt, pá v 8-15 h)840 444 446 (po-pá v 8-20 h)
Yello Energyweb-840 555 777 (dobu neuvádí)

Pozn.: Uvádíme pouze kamenné pobočky, jejichž pravidelná otevírací doba je zveřejněna na webu dodavatele. Zeleně jsou podbarvené tzv. "zelené telefonní linky", jejichž provoz zcela hradí dodavatel. (Barvy mají v oboru telekomunikací svoji symboliku. Náklady "modrých linek" hradí částečně dodavatel, částečně zákazník. "Bílé linky“ znamenají, že celý hovor pokryjete ze svojí kapsy. Bohužel jednotná předvolba platí pouze pro "zelená" čísla, jinak se telefonní operátoři ve svojí nabídce rozcházejí.)

SROVNÁNÍ dodavatelů elektřiny a plynu PODLE ZÁKAZNICKÉHO SERVISU (2. polovina tabulky, začátek výše)
DodavatelE-mailChatFacebookSkypeZákaznický portálHodnocení
3E - Europe Easy Energye-mailchatFacebook-zákaznický portál7 bodů (100% - Perfektní)
Amper Markete-mail----3 body (60% - Dobrý)
Armex Energye-mail-neaktualizovaný--2 body (40% - Průměrný)
Blue-Gase-mail-FacebookSkype-5 bodů (100% - Perfektní)
Bohemia Energy entitye-mail-FacebookSkypezákaznický portál7 bodů (100% - Perfektní)
Central Energye-mail----2 body (40% - Průměrný)
Centropol--Facebook--4 body (80% - Výborný)
Comfort Energye-mail--Skype-5 bodů (100% - Perfektní)
Corastae-mail----4 body (80% - Výborný)
České energetické centrume-mail----4 body (80% - Výborný)
ČEZ Prodeje-mail---zákaznický portál4 body (80% - Výborný)
ČM Energetikae-mail----3 body (60% - Dobrý)
E.ON Energiee-mail---zákaznický portál4 body (80% - Výborný)
Elimone-mail-neaktualizovaný--3 body (60% - Dobrý)
Enekae-mail----2 body (40% - Průměrný)
Energie2e-mail----3 body (60% - Dobrý)
Energy Beese-mail-Facebook--3 body (60% - Dobrý)
Engase-mail----2 body (40% - Průměrný)
ENRA Servicese-mail----4 body (80% - Výborný)
EP Energy Tradinge-mail---zákaznický portál5 bodů (100% - Perfektní)
Fonergye-mail-Facebook--5 bodů (100% - Perfektní)
Gas Internationale-mail----3 body (60% - Dobrý)
Global Energye-mail-Facebook-zákaznický portál6 bodů (100% - Perfektní)
Halimedes (Plynule.cz)e-mail----3 body (60% - Dobrý)
LAMA energye-mail----3 body (60% - Dobrý)
Lumen Energye-mail----3 body (60% - Dobrý)
Nano Energies Tradee-mail-FacebookSkype-5 bodů (100% - Perfektní)
Optimum Energye-mail----2 body (40% - Průměrný)
Quantume-mail----2 body (40% - Průměrný)
Pražská energetikae-mail-Facebook-zákaznický portál6 bodů (100% - Perfektní)
Pražská plynárenskáe-mail--Skypezákaznický portál6 bodů (100% - Perfektní)
Primagase-mail-neaktualizovaný--2 body (40% - Průměrný)
Right Power Energy (Bicorn)e-mail---zákaznický portál3 body (60% - Dobrý)
RWE Energiee-mail--Skypezákaznický portál6 bodů (100% - Perfektní)
SPP CZe-mail----3 body (60% - Dobrý)
ST Energye-mail----2 body (40% - Průměrný)
SVT Groupe-mail---zákaznický portál3 body (60% - Dobrý)
Vemex Energie--neaktualizovaný--2 body (40% - Průměrný)
X Energiee-mail-Facebook--5 bodů (100% - Perfektní)
Yello Energye-mail----2 body (40% - Průměrný)

Pozn.: Uvádíme pouze e-mailové adresy, které jsou zveřejněny na webu příslušného dodavatele. Facebookový profil považujeme za aktualizovaný, pokud na něm přibyl nový status alespoň během posledního měsíce. Pokud se domníváte, že některý údaj není správný, uveďte, prosím, podrobnosti na e-mailovou adresu redakce@cenyenergie.cz